Blogger templates

Pages - Menu

Saturday 6 April 2013

Club Kisah Seram : Balik Kerja.

Tahun lepas , auntie aku selalu keja syif malam.. Dari pkul 5ptg smpai 1pagi.. Dia keja kt Kargo Udara (Kastam).. So , masa dia balik mlm2 tu , mcm2 la kjdian yg dia alami.. & slalu la gak crta kt aku.. Biasa la , aku ni p'dgr yg setia katakan.. 

Masa kjdian tu , syif auntie aku baru habis la kan.. Petang tu plak auntie aku parking bwh pkok coz senang sikit nk kluar.. Otw g kereta tu , auntie aku rase mcm ada yg perhatikan dia.. Tapi auntie aku ni masih leh cool g.. Tapi dalam pada cool tu , sempat gak dia capai "rosary" kt dlm handbag dia tu... Nak kata pak guard yg perhati dia , pak guard tu kt dlm ofis , tgh buat rondaan.. So , auntie aku tau la benda tu tgh perhati dia.. Lagipun pokok tmpt dia parking kereta tu agak "keras" la... Kwn2 auntie aku suma pnh kena.... Masa auntie aku parking ptg tu , dia memang x ingat psal pokok tu "keras".. Trus jer auntie aku sarung "rosary" tu kt leher dia.. Baru dia rasa tenang sikit.. Masa auntie aku dh kt dlm krta , dia buka la radio... Tapi radio tu mcm kene ganggu siaran.. Auntie aku trus ttup radio , start enjin & nk blah la dri situ.. Masa dia nk reverse tu , kan kene pandang cermin blkang , mula2 tu dia x nmpk apa2 la tpi rasa berat la krta dia.. Tapi bila dia dh x reverse g & nk drive dri situ , anak mata dia tpndang satu lembaga ni b'tenggek kt bonet krta dia.. Auntie aku ni brni gak la org nya , so dia bgtau kt bnda tu tnpa tgk bnda tu "minta maaf aku dh parking kt tmpt kau , tapi aku xprnh ganggu kau & kau jangan la ganggu aku..Aku nk balik,anak aku tgh tggu kt rumah".. Lepas je auntie aku ckp mcm tu , krta dia terus ringan mcm biasa , xde berat2 g..

Masa auntie aku crta tu , bulu roma aku meremang.. Memang meremang betul2... Tanpa segan silu lak tu..

No comments: